Cum faci Facebook Story cu Swipe Up

Uite cum poți să faci Facebook Story cu Swipe Up!

Două lucruri sunt foarte râvnite pe Instagram: simbolul de cont verificat și Story cu Swipe Up. Cam așa e și pe Facebook. Contul verificat se obține mai greu ca pe Instagram, iar acum a ajuns Swipe Up-ul și în Facebook Story.

În sfârșit, după ce Facebook Story știa să folosească doar acele butoane predefinite la care nu puteai schimba link-ul, acum a ”învățat” să primească orice link.

Așa cum e și pe Instagram Story, poți pune acum orice link unui Facebook Story. O perioadă se mai folosea link pus ca text (dar clickabil) chiar în Story pe Facebook. Dar vizual arăta oribil.

Pe Instagram, pentru a avea opțiunea de a pune un link în Story, trebuie să ai cont business și peste 10.000 de followeri sau urmăritori. Condiții care s-au păstrat și pe Facebook. Pentru a putea pune link în Facebook Story trebuie să ai o pagină de Facebook și acea pagină să aibă peste 10.000 de like-uri.

Sincer, sinceeer, pe Facebook e mai ușor să aduni 10.000 de like-uri față de Instagram. Zi-mi că nu-i așa?

Așa acum că am lămurit treburile astea hai să îți arăt și cum pui un link, nu?

Dechide aplicația Facebook. Apoi te duci pe pagina pe care vrei să postezi Story-ul cu link. Te duci pe iconița din colțul din dreapta, cea cu 3 linii, apoi Pages și de acolo alegi ce pagină. Dacă nu ai așa de multe pagini, e posibil să îți apară direct în meniu pagina.

Dacă ai instalat deja cel mai nou update al aplicației, apare în altă parte: iconița a 4-a de la stânga la dreapta, cea cu steguleț. Acolo ai toate paginile pe care le administrezi.

Sau, mai ușor, poți să te duci să cauți pagina în bara de search, din partea de sus.

După ce ajungi în pagină, te duci pe poza de profil, cea care are și un plus într-o parte. Dai click pe ea și se deschide un meniu. Alegi Create Story. Selectezi din telefon ce vrei să pui în Story sau pornești camera (e prima din stânga sus).

După ce ai ales ce vrei să postezi în Story, dai click pe iconița din dreapta sus, cea care seamănă oarecum cu un lanț cu 2 zale. Și îți va apăre un meniu. Un câmp unde poți pune orice link, dar și butoanele acelea predefinte care erau înainte.

Apoi tu dai click pe câmpul acela pentru link și îți va rămâne doar acea porțiune. Pui link-ul (fie îl scrii, fie îi dai paste) și apoi dai click pe Add. E chiar deasupra link-ului, în dreapta.

Ai și opțiunea să vezi link-ul. Să fii sigur că e link-ul bun.

După ce termini de pus link-ul, din proprie experiență îți sugerez să îl pui prima dată pentru că e posibil să uiți de el, poți adăuga și alte elemente grafice. Poți să dai TAG cuiva (merge doar pentru conturi, cel puțin în momentul ăsta), poți adăuga gif-uri, poți pune emoji, text. Ce mai vrei tu.

Apoi verifici din nou că ai link-ul pus (iconița respectivă e într-o bulină albă dacă are link – vezi poza de mai jos) publici Story-ul – dai click pe iconița de jos Page Story. Și aștepți să se publice Story-ul. Tot din proprie experiență îți zic să verifici că e încărcat. Mi s-a întâmplat să ies din aplicație și Story-ul să rămână într-un fel de pauză. Sau chiar dispărea de tot.

Și, la fel cum e și pe Instagram, din contul tău nu îți apare Story-ul cu link. Trebuie să verifici din alt cont, preferabil cineva care nu are nici un rol în pagina ta.

Și gata. Acum ai Facebook Story cu Swipe Up.

Sper că te-a ajutat tutorialul de azi. Și că te ajută în proiectele pe care le dorești promovate cât mai mult. Fie că e vorba de proiecte personale sau profesionale. E un instrument foarte util în vremuri în care ne luptăm cu algoritmi de toate felurile.

Nu uita, îmi poți propune subiecte. Dacă ai dileme legate de social media și internet, poți să îmi scrii un mesaj pe pagina de Facebook Kiss FM.

Tot mai mulți suntem conectați la internet. Dar e important să știi cum să folosești tot ce îți oferă internetul. Și să fii la curent și cu noutățile. De aceea am lansat secțiunea Kiss FM x SocialWeb.ro, unde Cristina Avădănei (Social Media Manager la Kiss FM și fondator SocialWeb.ro) îți arată în fiecare săptămână cum să te descurci mai bine pe internet. Cristina lucrează din 2006 în online, iar social media nu i-a mai dat pace din 2009.

Dacă vrei să știi mai multe despre social media și internet, intră și pe SocialWeb.ro. Plus urmărește video-urile postate pe canalul de YouTube SocialWeb.ro.

Web radios

Vrei să fim prieteni?

Abonează-te și rămâi conectat cu cele mai hot subiecte din muzică și entertainment.