În timp ce oamenii din întreaga lume au spus stop, muzica nu s-a oprit. Un studiu recent, realizat de Universitatea Politehnică din ValenciaM arată că în cele mai grave luni ale pandemiei, accesările de pe Spotify au crescut cu 18% și au generat cu 8% mai mult trafic.
Ce înseamnă acest lucru? Chiar dacă artiștii au publicat sau nu materiale noi, ascultătorii și-au schimbat preferințele mai des în timpul pandemiei, provocând astfel o creștere a numărului de melodii care au ajuns în Top 200. În primul trimestru din 2020, 557 de piese au trecut prin Top 200, cu 83 de piese mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Se pare că totul s-a întâmplat foarte rapid în aceste luni de COVID-19 și preferințele noastre s-au schimbat în același ritm. Această agitație a fost văzută și în muzică. Poate că acest tip de studii sunt o modalitate de a detecta tulburările interne la care este supusă societatea”, explică Alberto Conejero, unul dintre autorii studiului.
Studiul acoperă lunile ianuarie-aprilie ale acestui an și ține cont de schimbarea locurilor ocupate de piese, în anumite clasamente.
„Dance Monkey”, „Blinding Lights” și „The Box” – cele mai ascultate melodii la nivel mondial
Potrivit studiului, cele mai populare piese din lume în primul trimestru al anului, au fost „Dance Monkey” (Tones and I), „Blind Lights” (The Weeknd) și „The Box” (Roddy Ricch). Piesa „Dance Monkey” a fost numărul 1 în ianuarie și jumătate din februarie.
„Blinding Lights” a fost numărul 1 în ultima săptămână a lunii februarie până în ultima săptămână a lunii aprilie.
De asemenea, „The Box” a fost pe primul loc în săptămâna 7-14 februarie, dar a rămas pe locul doi timp de alte nouă săptămâni.
Studiul a fost prezentat în cadrul „Mathematical Modelling in Engineering & Human Behaviour 2020”, organizată de Institutul IMM din UPV, desfășurată în această săptămână.