Barbie este una dintre cele mai populare păpuși din universul copiilor, recunoscută pentru frumusețe și perfecțiune. Acest ideal nu este unul real, deoarece frumusețea nu este standard, iar dacă ajunge să fie încadradă în șabloane, poate provoca foarte mult rău în rândul tinerelor.
Fetițele pot ajunge să creadă că doar dacă vor arăta așa vor fi acceptate, la fel cum se întâmplă și în rândul femeilor mature, date peste cap de influenceri și filtrele pe care aceștia le folosesc.
Din fericire, schimbarea începe să se producă treptat și sigur, iar producătorul Barbie a lansat recent prima păpușă cu aparat auditiv. Obiectivul este acela de a-i face pe copii să se simtă incluși, după cum susțin producătorii. Mai mult, aceștia îi încurajează pe copii să se joace și cu păpuși care „nu seamănă cu ei, deoarece asta îi va ajuta să înțeleagă și să celebreze importanța diversității.”
Pentru Barbie cu aparat auditiv, compania a cerut ajutorul unui expert ORL, astfel încât aparatul să fie cât mai aproape de realitate. Brand-ul speră ca acest model să-i inspire pe cei care au probleme de auz.
Păpușile Barbie, de-a lungul timpului, au suferit tot felul de modificări, atât în ceea ce privește dimensiunile lor, cât și culoarea pielii. Plus de asta, în 2019, a fost lansată o Barbie într-un scaun cu rotile, dar și una cu proteză de picior. În 2020, compania a mai lansat o Barbie de culoare cu vitiligo, model care a devenit rapid bestseller în State. După cum povesteam, încet, dar sigur, schimbarea își face simțită prezența, iar asta nu poate decât să ne bucure.