Randi se alătură campaniei „Salvează o școală” prin care organizația Narada ajută 25 de școli din țară, cu alerte listate în HartaEdu, să soluționeze urgențe legate de infrastructura unităților de învățământ și de siguranța copiilor în clase.
Alături de alte peste 20 de vedete, Randi a spus „da” implicării în această cauză și întâmplarea, în cazul său, a făcut ca școala desemnată lui să se dovedească a fi chiar cea unde tatăl său a fost profesor de fizică: Colegiul Național „Ion C. Brătianu” din Pitești.
Chiar dacă Randi nu a învățat acolo în adolescență, fiind liceu cu profil real, motivația acestuia a devenit și mai personală, odată cu descoperirea numelui liceului pe care urma să îl susțină și legătura cu familia sa.
„Cu siguranță că e o implicare cu o încărcătură emoțională mare. Pe de-o parte, am fost trist pentru că în orașul meu, în liceul în care a predat tata, există probleme de genul acesta și fără inițiativa noastră și a elevilor de acolo, acele neajunsuri nu o să dispară. Pe de altă parte, mă gândesc la ideea că dacă într-un oraș ca Pitești există asemenea probleme, în mediul rural ele sunt și mai mari. Am ales să mă implic pentru că am o conștiință care nu mi-a dat de ales. Acești copii pot fi cei care clădesc sau cei care dărâmă și doar educația face diferența”, spune Randi.
Artistul va dona obiecte personale, aproape toate având legătură cu momente din cariera sa, respectiv haine pe care le-a purtat pe scenă la diverse concerte din lume și accesorii care îl leagă de țări vizitate și de oameni pe care i-a cunoscut. Dincolo de licitarea lor pentru a aduna mai multe fonduri, Randi spune că îi admiră foarte mult pe copii pentru inițiativa lor și pentru implicarea lor în schimbare și în ajutorul școlii.
„Aș vrea să le spun ceea ce e evident: cu cât vor licita mai mult, cu atât se vor ajuta pe ei, pe colegii lor și vor reuși să-și schimbe traseul în ceea ce privește educația lor. Aici nu e vorba de valoarea lucrurilor pe care le licitează, ci de lucrurile pe care le pot schimba ei înșiși acolo, în școală!”, adaugă artistul care va promova și pe rețelele de socializare, în ziua campaniei (16 decembrie), demersul acestora.
În cadrul târgului organizat de elevi împreună cu profesorii din liceu și cu organizația Narada, pe lângă această licitație specială, tinerii vor confecționa obiecte cu tematică de Crăciun pe care le vor scoate la vânzare pentru membrii comunității locale.
Cu sumele obținute din aceaste acțiuni care vor avea loc pe 16 decembrie, dar și cu ajutorul Narada și al partenerilor care susțin organizația și campania târgurilor de Crăciun, cele 25 de școli vor obține fonduri necesare să rezolve alerta (problema cu care se confruntă școala). Prin acest mecanism de autofinanțare, Narada ajută școlile nu doar să strângă fonduri, ci inclusiv să își dezvolte o gândire antreprenorială, să fie independente și să adune bani, să construiască propriul lor mecanism de finanțare a alertei.
Colegiul Național „Ion C. Brătianu” din Pitești, care se numără printre liceele cu cele mai bune rezultate la nivel național și cu cele mai bune rezultate la nivel de județ, s-a înscris pe HartaEdu a organizației Narada cu o alertă de finanțare pentru mobilier școlar, respectiv 200 de scaune, 150 de pupitre pentru calculator și 120 de pupitre individuale. Acestea ar acoperi necesarul atât pentru 5 laboratoare de informatică în care mobilierul este mai vechi de 20 de ani, cât și pentru săli de clasă unde nu există deloc. Colegiul este finanțat prin bugetul local și s-a reușit achiziționarea de mobilier doar pentru corpul principal, însă fondurile alocate au fost insuficiente pentru modernizarea spațiilor unde învață un număr mare de elevi, în mai multe corpuri de clădire. Reprezentanții liceului spun că au făcut nenumărate solicitări de suplimentare a bugetului, inclusiv demersuri pentru atragerea de venituri extrabugetare, sponsorizări, dar nu au fost suficiente.
La nivel de țară, potrivit statisticilor, 1,2 milioane de copii din România învață în școli cu infrastructură inadecvată. În ultimii 10 ani, cel puțin 11 instituții de învățământ s-au prăbușit peste copii la ore. 4.200 de școli din România însumând peste 155.486 de elevi nu au acces la grupuri sanitare în incinta școlii și ¼ dintre școlile din România utilizează încă sobele ca principală sursă de încălzire.