Corina Vîlcu, Head Of Promo la Global Records: „Radioul o sa fie întotdeauna relevant pentru artiști și case de discuri”

Corina Vîlcu lucrează de 16 ani în industria muzicală, iar primul job l-a avut ca redactor și reporter la o emisiune tv. În acești ani a acumulat experiență inclusiv la radio ca PR, Marketing și Social Media Manager.

În prezent este Head Of Promo la Global Records, unde se ocupă, alături de echipa sa, de strategia și promovarea atât a pieselor noi, cât și a artiștilor Global Records. Ce înseamnă muzica pentru ea, care sunt criteriile pentru ca o piesă să aibă succes la radio, cum va arăta radioul în viitor, dar și care sunt provocările și satisfacțiile pe care le trăiește în prezent, Corina Vîlcu povestește într-un interviu în exclusivitate pentru Kiss FM


Povestește-ne un pic despre tine și care a fost parcursul tău până să ajungi Head of Promo.

Am trecut prin atâtea etape de dezvoltare, încât aproape pot spune că am uitat de unde am plecat. Glumesc, evident. Am fost în contact cu muzica de când mă știu. Maică-mea a avut, prin anii ’90, o mică afacere. Avea mai multe spații comerciale unde vindea casete, CD-uri, așa că am avut acces la (aproximativ) toată muzica posibilă și imposibilă. Pe lângă asta, mă “lipeam” mereu de câte un adult și mergeam la orice concert posibil. De la Michael Jackson, la Prodigy, la DJ Bobo, concertele anilor ‘90 au fost o adevărată distracție pentru mine. Cu toate astea, sincer, o carieră în industria muzicală nu a fost niciodată un țel, dar se pare, totuși, că toate drumurile au dus spre aceeași destinație. Am trecut și prin presă, TV, radio, dar totul a avut legătură cu muzica. 

La Global tot soarta m-a adus, aș putea zice. Eram într-o perioadă în care renunțasem la tot ce înseamnă munca de la birou, mă apucasem de predat yoga și de trăit în spiritul antreprenorial. Însă am privit totul ca pe o provocare și mi-am zis de ce nu, n-am nimic de pierdut. N-are rost să mai spun că mi-a plăcut atât de mult, încât am renunțat la ce făceam și m-am întors în industrie 150%.

Cum ajunge o piesă să fie difuzată la radio? Ce nu trebuie să-i lipsească?

Nu pot spune că dețin o rețetă pe care să o pot împărtăși. Cred că e nevoie de un mix de elemente: de la o compoziție bună, o producție pe măsură, un sound potrivit, o voce care să iasă în evidență, până la o campanie de promovare bine pusă la punct. La final, dacă ai tot ce-ți trebuie, ai toate șansele să ajungi acolo.

Pe internet e simplu, dar cum se măsoară succesul pe care îl are o piesă în FM?

Aș spune că sunt mai mulți factori, de la capacitatea acesteia de a ajunge în Top 10 Airplay în primele săptămâni de la lansare, până la cât de repede ajunge No 1. Bineînțeles, alt factor ar fi perioada de viață a piesei. N-aș putea spune că o piesă este HIT 100% dacă a intrat în Top 10 imediat, a prins un No 1 și apoi a dispărut. 

De ce nu sunt manele pe radio?

Din punctul meu de vedere, pentru că nu cred că suntem încă pregătiți să ascultăm manele pe radio. Generația celor care ascultă radio, încă văd manelele ca pe un subgen muzical, acceptat și (poate) plăcut de ascultat la petreceri sau în cercuri restrânse. Totuși, când vine vorba de radio, parcă nu mai e așa acceptat. Cred că e mai mult o chestiune de percepție în asocierea radioului cu manelele. Pe lângă asta, ca orice nișă muzicală, maneaua este predispusă la a crea păreri contradictorii puternice, iar orice radio dorește să își păstreze ascultătorii pe frecvențe.


Ce alte genuri sunt evitate de posturile de radio și de ce?

Nu consider că radioul evită anumite genuri. Într-adevăr, contează formatul radioului când vine vorba de alesul genurilor difuzate, însă există o mulțime de radiouri de nișă, care pun accent pe diverse genuri muzicale – de la dance, la trap, la muzica clasică sau bisericească.

Când un artist de la o casă de discuri creează o piesă, are în minte faptul că piesa lui trebuie să prindă și pe radio? Îi este influențat procesul creativ de acest lucru?

Bineînțeles că fiecare artist își dorește ca piesa lui să ajungă să fie cântată la radio, însă procesul creativ nu este condiționat de asta. O piesă bună poate prinde pe radio și în condițiile în care artistul nu a gândit-o așa. Și, mai mult, ea poate veni din orice gen muzical.

În era internetului, de ce mai e relevant radioul pentru casele de discuri, pentru artiști?

Radioul o sa fie întotdeauna relevant pentru artiști și case de discuri. Trecând peste veniturile generate direct, e mediul perfect unde te poți promova, unde oamenii pot „face cunoștință” cu piesele unui artist. Dacă piesele tale creează pasiune în rândul ascultătorilor, beneficiile se vor vedea mai departe în streamuri, concerte și tot așa. 

Cum crezi că se va schimba radioul în următorii 10 ani?

Probabil o să vedem mai multe stații radio dedicate adulților, din punct de vedere al formatului. Cu siguranță va continua să fie o sursă importantă de știri, entertainment, muzică și cu siguranță, se va adapta la cerințele pieței de atunci.

Cât de relevant este radioul în rândul public tânăr și foarte tânăr, care petrece mai mult timp în online decât în FM?

Cu părere de rău, aș zice că nu la fel de relevant cum era pentru generația noastră. În prezent, muzica poate fi accesată ușor, după preferințe și chef. Tinerii din ziua de azi își doresc să aibă libertatea de a-și alege piesele pe care le ascultă și de ce nu, să poată pendula între genuri muzicale.

În ce constă jobul tău de zi cu zi la Global? Care sunt cele mai mari provocări și cele mai mari satisfacții?

O întrebare foarte grea. Sunt o mulțime de lucruri pe care le fac zi de zi, aș putea spune că altele de fiecare dată. În linii mari, ce-mi doresc de fapt să fac este să pot dezvolta departamentul de promo pe care îl conduc spre un tot bine închegat, care funcționează și dă rezultate în orice condiții. Îmi doresc să pot inspira și ajuta oamenii din departament să devină ceea ce vor să devină. Consider că atunci când suntem exact acolo unde ne dorim să fim, lucrurile se așază perfect și totul funcționează armonios.

Provocările vin, cu siguranță, din munca împreună cu oamenii. Să poți să fii just cu fiecare dintre ei, dar și față de situațiile generate, să fii implicat, să arăți că îți pasă, să fii și blând, dar să știi și când să pui punctul pe „i”, cred că astea sunt cele mai mari provocări cu care mă confrunt. Însă, odată ce reușesc să depășesc aceste provocări, satisfacțiile vin înzecit, pentru că nu le mai trăiești prin prisma rezultatelor tale, ci prin prisma rezultatelor lor, sub îndrumarea ta. 

Web radios

Vrei să fim prieteni?

Abonează-te și rămâi conectat cu cele mai hot subiecte din muzică și entertainment.