Gaming Marathon, cel mai mare festival românesc online de gaming, aniversează 4 ani de existență printr-o ediție în care își reafirmă susținerea pentru fetele și femeile interesate să urmeze o carieră în industria de gaming.
Streamerii populari care se alătură evenimentului au pregătit o serie de activități și surprize captivante pentru comunitățile lor.
De la interviuri exclusive cu femei de succes din industria care creează jocuri video până la experiențe inedite și concursuri cu premii importante, participanții la eveniment pot urmări întreaga acțiune duminică, 24 martie, începând cu ora 10, pe platforma www.gaming-marathon.ro.
Astfel, duminică, timp de peste 15 ore, 25 de creatori și creatoare de conținut împreună cu comunitățile lor de sute de mii de pasionați de jocuri video vor încuraja tinerele care își doresc să activeze în industria gaming-ului.
Fie că aspiră să devină creatoare de conținut pe platformele de streaming, fie să se pregătească pentru o carieră de jucătoare profesioniste în competițiile de sporturi electronice sau să fie parte din procesul de dezvoltare de jocuri, acest eveniment propune modele de urmat și sfaturi practice de la specialiști de succes.
„Am început acest eveniment în pandemie, încurajându-i pe gameri să stea acasă și să socializeze prin jocuri video. Între timp, Gaming Maraton a devenit un eveniment recurent, păstrându-și acest ADN social și responsabil și reușind să adune, cumulat în cei 4 ani de existență, peste 7 milioane de participanți. Având această putere de comunicare, dorim să ne folosim de ea la această ediție ca să încurajăm femeile să activeze și să performeze în industria gaming-ului”, a subliniat Tudor Dăescu, co-fondator Gaming Marathon.
O carieră de succes în industria dezvoltatoare de jocuri
Pe mai multe stream-uri din cadrul evenimentului, fetele interesate să urmeze o carieră în industria dezvoltatoare de jocuri vor afla cum pot ajunge să lucreze în domeniu.
Programatoare, artistă, business analist sau specialistă în User Experience?
Antonia Nuckle și Bobospider vor discuta cu reprezentante ale companiei Amber, studio dezvoltator de jocuri video românesc cu birouri în întreaga lume, despre oportunitățile existente pe piață pentru femei și vor oferi sfaturi practice pentru a intra în această industrie dinamică și pentru a se pregăti pentru diferitele discipline care contribuie la dezvoltarea unui joc video.
Provocări creative
Jaxi, unul dintre streamerii de renume din comunitatea gaming-ului, a pregătit o surpriză specială pentru fete.
Cu scopul de a promova și susține implicarea femeilor în gaming, Jaxi va alege aleatoriu patru fete din comunitatea sa, invitându-le să participe la un meci special de Counter-Strike 2. Cele patru norocoase vor fi premiate pentru efortul lor cu periferice performante.
Alte două figuri emblematice ale comunității de gaming, Antonia Nuckle și Reddysh, se antrenează pentru o călătorie în timp.
Cele două streamerițe vor împărtăși povești captivante despre începuturile carierelor lor, redescoperind jocurile care le-au marcat copilăria, vor explora atmosfera retro ale unor jocuri precum Hercules, Tarzan sau Counter Strike 1.6 și vor comenta evoluția jocurilor de atunci și până în prezent.
Educație financiară pentru generația tânără
Trissmery și Tedereu aduc în prim-plan importanța și impactul educației financiare în rândul tinerilor printr-o abordare inovatoare și captivantă. Folosind cea mai recentă versiune digitală a unuia dintre cele mai cunoscute jocuri din lume, Monopoly, cei doi se vor înfrunta amical într-o serie de provocări menite să testeze cunoștințele financiare ale comunității lor.
Prin intermediul acestui experiment interactiv, cei doi streameri își propun să evidențieze modul în care înțelegerea conceptelor financiare poate influența deciziile financiare viitoare ale tinerilor.
Care sunt personajele preferate ale jucătorilor români?
Continuând tradiția de a aduce interactivitate în fiecare ediție, primul Gaming Marathon din 2024 include un sondaj special dedicat streamerilor și comunităților lor. Acest studiu are ca obiectiv principal înțelegerea mai profundă a preferințelor gamerilor români în ceea ce privește personajele principale și secundare din cele mai populare jocuri ale momentului.
Participanții la sondaj vor avea oportunitatea de a-și exprima opiniile și preferințele, contribuind astfel la conturarea direcției viitoare a industriei gaming-ului. În plus, cei care se implică vor fi eligibili pentru a câștiga periferice de gaming, oferind o motivație suplimentară pentru participare.
Mai multe detalii despre Gaming Marathon, line-up-ul complet și programul jocurilor se găsesc aici.