Decizia de a elimina accesul la funcția radio de către companiile auto a fost influențată de aparenta scădere a numărului de consumatori ai acestui mediu (o informație falsă, după cum o să vezi în cele ce urmează), precum și de o anomalie a motoarelor electrice care îi întrerupe semnalul, potrivit celor de la The Washington Post.
BMW, Mazda, Mazda, Polestar, Rivian, Tesla, Volkswagen și Volvo au eliminat deja funcția audio de pe vehiculele lor electrice, în timp ce Ford a anunțat că va extinde eliminarea treptată a acesteia atât la viitoarele modele electrice, cât și la cele pe benzină.
Există și producători auto care s-au opus acestei măsuri. Nissan, Toyota și Honda nu au fost deloc de acord cu această eliminare forțată, în timp ce o echipă de parlamentari bipartizani din SUA au elaborat un proiect de lege pentru a bloca acest lucru pentru producătorii auto.
Proiectul de lege ar îndruma Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) să emită reglementări care să impună obligativitatea radioului AM în vehiculele noi fără costuri suplimentare, relatează Reuters.
Parlamentarii susțin că eliminarea radioului din mașini subminează un sistem federal de furnizare a unor informații esențiale pentru siguranța publică către cetățenii americani.
Pe de altă parte, Alliance for Automotive Innovation, un grup comercial care reprezintă marii producători auto, a transmis că obligativitatea radiourilor AM în toate vehiculele nu este necesară. „Congresul nu a impus niciodată până acum caracteristici radio în vehicule. Constructorii de automobile rămân 100% angajați să se asigure că șoferii au acces la alertele publice și la avertismentele de siguranță”, se arată în comunicat.
Recenta decizie a Ford a fost susținută de datele companiei, care au declarat că radioul AM reprezintă mai puțin de 5 la sută din audiția în mașină. Însă această informație e combătută de Asociația Națională a Radiodifuzorilor din America care a estimat că 82 de milioane de persoane din SUA ascultă posturile AM în fiecare lună.
În Marea Britanie, cifrele recente au arătat, de asemenea, că ascultarea prin AM/FM a crescut de fapt ușor, de la 34,2% la 35,6%, potrivit RadioToday.