Melodia este realizată de producătorul și compozitorul suedez de discuri, Rami Yacoub (Ariana Grande, Lady Gaga, Madonna) la MXM Studios.
Loreen spune:
„Is It Love” s-a născut dintr-un loc de căutare a clarității, este un cântec care descrie și contemplă o iubire atât de profundă, dar în același timp, plină de confuzie. Este vorba despre a realiza că pentru a crea o înțelegere mai profundă a ta, trebuie să accepți dualitatea vieții, că distorsiunea și claritatea merg mână în mână și sunt la fel de importante. Și pentru a experimenta adâncimea iubirii adevărate, atât față de sine, cât și față de ceilalți, trebuie să accepți și să experimentezi adâncimea durerii.”
Vocea puternică a lui Loreen ocupă centrul scenei. Versurile introspective strălucesc asupra producției cinematografice, în timp ce impulsul se umflă într-un refren vertiginos asemănător Sia, punctat de artificii vocale.
Piesa este scrisă de MTHR („Can’t Tame Her” – Zara Larsson, „Better Days” – Neiked) împreună cu Dag Lundberg (”Where Are You Now” - Lost Frequencies) și Maia Wright (Armin Van Buuren, Gryffin NOTD ). Producția vocală este realizată de Albin Nedler (Harry Styles, Sam Smith, Selena Gomez) și inginerul de mixaj Josh Gudwin (Bad Bunny, J Balvin, Justin Bieber).
În calitate de artistă principală a diasporei, rădăcinile berbere marocane ale lui Loreen sunt încorporate în noul ei sunet pop, spectaculos, acum mai mult ca niciodată. Într-un interviu recent pentru Vogue Arabia a susținut că „momentul ei în lumina reflectoarelor devine din ce în ce mai luminos”. Influențele nomade devin din ce în ce mai frecvente în muzica pop occidentală, dar odată cu dominația platformelor muzicale precum TikTok și Eurovision, o nouă generație de artiști din afara lumii pop occidentale fac muzica accesibilă tuturor, adunând oamenii împreună și ajungând la public dincolo de granițele lor. Loreen conduce această sarcină cu noul single, „Is It Love”.
„Is It Love” urmează imediat după cel de-al doilea ei single colosal, câștigător al Eurovision, „Tattoo”. Piesa a fost pe locul 1 în topul radioului francez timp de 5 săptămâni consecutiv, pe locul 1 în 19 țări și a ajuns pe locul 5 în topul global Spotify, pe locul 15 în topul Billboard și pe locul 2 în UK Official Singles Chart. „Tattoo”, care a rămas în topul oficial al single-urilor din Marea Britanie timp de 9 săptămâni după victoria istorică, a consacrat-o în special drept prima femeie – și doar a doua persoană – care a câștigat de două ori Eurovision Song Contest.