Cum au fost realizate scenele de acțiune din filmul „Back to Action”, cu Cameron Diaz și Jamie Foxx

Pe Netflix a apărut mult-așteptatul film „Back in Action” (Înapoi în Acțiune), în care Cameron Diaz revine după o pauză în carieră de 10 ani.   

La câțiva ani după ce au renunțat la viața de spioni CIA pentru a-și întemeia o familie, Emily (Cameron Diaz) și Matt (Jamie Foxx) se trezesc târâți înapoi în lumea spionajului atunci identitatea le este dată în vileag.

Filmul este regizat de Seth Gordon (Horrible Bosses), care a lucrat la scenariu alături de Brendan O’Brien (Neighbors). Distribuția îi include și pe actorii Glenn Close, Kyle Chandler, Andrew Scott și Jamie Demetriou.  

Iată cum au fost realizate unele dintre cele mai tari scene de acțiune din acest nou film Netflix: 

Luptă și zbori

Fuselajul avionului din secvența de deschidere a fost construit de la zero. A fost căptușit în interior, astfel încât săriturile din timpul cascadoriilor să fie mai sigure. Fuselajul a fost montat pe un fel de rotisor care i-a permis să se rotească complet atunci când avionul a intrat în picaj. Foxx și Diaz au făcut majoritatea cascadoriilor din această secvență, în afară de momentele în care fuselajul se rotea la 360 de grade. 


Fuga din suburbii

Deși majoritatea filmărilor la Înapoi în acțiune s-au derulat în Marea Britanie, secvența de urmărire cu mașina a fost filmată în Atlanta, Georgia. „Totul s-a rezumat la a găsi răspunsul la întrebarea care comunitate ne va lăsa în propria suburbie să trecem cu mașina peste peluzele oamenilor și să le rupem gardurile”, glumește Gordon. „A durat ceva timp până am câștigat încrederea oamenilor și am planificat un traseu astfel încât să nu se perturbe de fapt lucrurile pentru nimeni.”


Dacă gardurile pe care Matt și Emily le distrug au fost ridicate special pentru această scenă, în ceea ce privește cursa cu mașina, cei doi conduc de fapt printre case reale, prin cartiere întregi din zona Atlanta. „Cea mai grea parte a fost că a trebuit să obținem acordul unei întregi zone din cartier. Au fost 16 familii în total. O adevărată realizare a departamentului Locații”, spune Gordon.

Atacul din benzinărie

Scena de lupte de la benzinărie a fost inspirată de pictura din 1942 a lui Edward Hopper, intitulată „Nighthawks.”  „A fost ceva ce mi-a venit în minte în timp ce scriam scenariul. Cum ar putea arăta o situație domestică, alături de copiii tăi, dar care scăpa de sub control pentru că ești atacat? Am încercat mai multe locații, un fast-food, un motel, dar apoi mi-a venit în minte o imagine cu Matt ținând în mână un aruncător de flăcări care luminează fețele copiilor aflați în spatele unui geam. Am știut atunci că acesta ar fi cel mai bun mod ca ei să realizeze cine sunt părinții lor. Așa că am construit benzinăria într-o parcare abandonată, cu un acoperiș deasupra pompelor de benzină și un minimarket. Am folosit „Nighthawks” ca referință: o cutie luminoasă în întuneric, în mijlocul pustietății, și ne-am gândit că ar fi o imagine de impact”, a spus Gordon.


Cameron Diaz consideră că cea mai bună parte a acestei secvențe, precum și a numeroaselor alte cascadorii din film, este modul în care Matt și Emily folosesc lucrurile obișnuite pe care le au la dispoziție. „Unul dintre lucrurile mele preferate la acest film este că niciunul dintre noi nu împușcă pe nimeni. Dar suntem capabili și știm cum să ne descurcăm în orice situație. Folosim ceea ce avem la îndemână pentru a ne apăra”, spune Diaz.

Lovitura de la muzeul Tate Modern

Pe lângă faptul că au reușit să o convingă pe Cameron Diaz să revină pe platourile de filmare, cineaștii au reușit să convingă celebrul muzeu londonez Tate Modern să își deschidă porțile pentru filmări. „Încă nu-mi vine să cred că s-a întâmplat”, recunoaște Gordon. „În perioada premergătoare acestor filmări, mă tot gândeam: Sigur se vor răzgândi, vor da înapoi. Dar ne-au permis accesul cu condiția să filmăm de la miezul nopții până la 5 dimineața, să punem la loc tot ce mutăm, să nu se cunoască că am fost acolo.”


„A fost uimitor să putem filma acolo. Iubesc acel loc. Am o diplomă în arhitectură, iar Tate Modern este unul dintre acele locuri pe care toată lumea le studiază pentru că este extraordinar. Clădirea este o fostă centrală electrică transformată ulterior în muzeu, așa că din punct de vedere tematic a corespuns cu filmul și a fost catalizatorul perfect. Eram atât de hotărâți să filmăm acolo, încât am schimbat planurile anterioare, pentru că muzeul are anumite reguli, cum ar fi să nu se tragă cu arma în incintă. Așa că a trebuit să ajustăm și să planificăm totul, până în ultima secundă, dar am reușit într-o săptămână și a funcționat.”

Pe malurile Tamisei

În timpul procesului de cercetare, Gordon a aflat că barierele de pe fluviul Tamisa protejează Londra de inundații, iar o mare parte din secvența culminantă de la sfârșitul filmului este ca un puzzle în care încep să se potrivească piesele. „Barierele erau ținta perfectă pentru băieții răi. Odată ce obțineam acordul de filmare la Tate, atunci aveam posibilitatea să creăm o secvență de urmărire între muzeu, Tower Bridge și bariere, care implica atât bărci, cât și biciclete.”

Coordonatorul de cascadorii JJ Perry a trebuit apoi să imagineze secvența de urmărire în detaliu, cu fiecare viraj al fiecărui vehicul – atât motociclete, cât și bărci – pe fiecare parte a fluviului. Provocarea logistică a fost și mai mare din cauza mareelor. Având în vedere că Tamisa este enormă, mareea ar face fluviul imposibil de navigat, cu un debit prea mare sau prea mic. Echipa putea filma doar noaptea, atunci când apa era la nivelul potrivit. „De asemenea, trebuia să obținem autorizații de filmare în zonele specifice în care au loc toate virajele, așa că a trebuit să fie foarte precis stabilite. A trebuit să fim și mai atenți decât până atunci”, spune Gordon. „Iar afară era atât de frig. Iarna, pe Tamisa, noaptea... Cumplit de frig.” 


În pregătirea coregrafiei marii secvențe cu motociclete de-a lungul Tamisei, care se întinde de la Teatrul Național până la Tower Bridge, Perry „a vizionat toate urmăririle cu motociclete și cu bărci care fuseseră făcute înainte, în filme precum cele din seria Bond și nu a copiat nimic din toate acestea. A făcut totul diferit”. A fost modul său de a aduce un omagiu orașului care l-a captivat de-a lungul întregii sale cariere. „Cameron și Jamie sunt vedetele acestui film, dar la fel este și Londra. Am filmat acolo de multe ori în ultimii 33 de ani, dar este prima dată când filmez în această zonă, așa că a trebuit să dau tot ce aveam mai bun.”

Îngerii lui Perry

Filmul marchează o reuniune a lui Perry cu Diaz, cei doi lucrând împreună pentru prima dată în 2000, pe vremea când el era cascador la Îngerii lui Charlie. În ciuda intervalului de 10 ani de când a jucat în ultimul ei film, Diaz „a venit plină de energie”, spune Perry. „Aveam senzația că și-a scos de la naftalină mănușile de box ca să revină în ring. A fost o adevărată plăcere pentru mine și echipa mea să participăm la pregătirea ei pentru acest film.” Pe lângă antrenamentele de forță și arte marțiale cu Perry și echipa sa, Diaz a făcut și antrenamente tactice la Taran Tactical Range, poligonul unde Keanu Reeves s-a antrenat pentru filmele John Wick. „Cel mai bun mod de a te preface că ești un dur este să te transformi într-unul”, spune Perry. 

Foxhound Manor

Mai multe locații din Marea Britanie au servit drept Foxhound Manor, proprietatea unde Ginny, personajul lui Glenn Close, ajunge în sfârșit să-și întâlnească nepoții. Acestea includ Jaynes Park, Somersbury Manor și Gosterwood Estate.


Ținutele bunicii gangster

Personajul lui Glenn Close, Ginny, a fost îmbrăcat astfel încât să semene cu genul de persoană care nu ar părea nelalocul ei în compania cantautorului irlandez Bob Geldof sau a designerului Vivian Westwood. Ea trebuia să ilustreze o parte diferită a elitei londoneze. 

Web radios

Vrei să fim prieteni?

Abonează-te și rămâi conectat cu cele mai hot subiecte din muzică și entertainment.