N-O SĂ-ȚI VINĂ SĂ CREZI! VEZI AICI ce se ascunde în spatele titlurilor exagerate din presă

Jurnalista Codruța Simina, specialistă în fact-checking și autoare la Misreport, primul newsletter din România cu știri despre știrile false, ne spune cum să ne ferim de momeli pe Internet.

…păi, prieteni, în general, nicio informație care să ne ajute! Aceste titluri sunt numite clickbait, adică momeală pentru click-uri. Și, cu cât mai multe click-uri adună, cu atât mai mulți bani primesc site-urile care le publică de la platforme de publicitate online. 

Ai observat, probabil, că pe site-urile astea pline de titluri bombastice, curg și cele mai dubioase anunțuri de publicitate, care îți promit că te fac bogat, te scapă de negi în doi pași simpli și te vindecă de boli grave. Sunt tot metode de a te păcăli și a-ți fura fie atenția, fie banii. 

Pentru că, prieteni, titlurile astea ne fură :) În primul rând atenția, la care nu ne gândim ca la o marfă, nu? Dar este principala marfă pe care noi o dăm gratis când navigăm pe Internet. Un click aici, unul dincolo, iar în final, alții se aleg cu banii, iar noi cu tocănița de informații care nu ne ajută la nimic. Ba ne mai și dezinformează - adică ne prezintă realitatea într-un mod fals. 

Și? Cum ne apărăm de asta? În primul rând înțelegând cât de importante sunt atenția și timpul nostru liber. Și nu prea avem mult, nu? Nu e păcat să îți pierzi puținul timp liber cu gogoașe online create doar să-ți fure un click? 

Mai bine ne alegem câteva surse de informare de încredere și rămânem cu ele. Și nu ne obligă nimeni să nu mai citim titluri și materiale gogonate, doar să fim conștienți că ele ne fac pe noi mai săraci în cap și pe alții mai bogați în buzunar. Așa că hai să fim mai atenți la atenția noastră :)

Web radios

Vrei să fim prieteni?

Abonează-te și rămâi conectat cu cele mai hot subiecte din muzică și entertainment.